Tuesday, May 13, 2008

Bila diberi ujian..

Assalamualaikum wbt

Agak lama juga blog ni sepi tanpa post baru.. Banyak sebenarnya yg berlaku dalam seminggu ni. Seminggu yg dipenuhi UJIAN! Truly, terlalu byk yg brlegar2 di fikiran untk saya zahirkan dalam tulisan. Tapi kuasa Allah mendahului segalanya.. 4 hari yg hanya tdo dan bangun ke toilet membuatkan sy banyak berfikir ttg betapa mudahnya Allah menarik nikmat sihat drpd badan.. Sekejap kita boleh berjalan ke sana ke mari, dan sekejap juga kita boleh terlantar begitu sahaja..

Dengan sakit ini jga membuatkan saya byk berfikir. Satu per satu hikmah Allah tentang kejadian yang terjadi dalam hidup saya sebelum ni dpat saya nikmati.. Hampir dua bulan lalu, sy mengambil keputusan untk menarik diri dari mnjadi urusetia sebuah event yg besar selepas puas meminta petunjuk dari Allah. Semakin hari, sy yakin keputusan itu tepat berdasarkan ketenangn hati yg sy rasai selepas itu. Dan ia terbukti bila mana sy ditakdirkan Allah sakit pada hari event tu berlangsung! Alhamdulillah..sungguh Allah itu maha teliti dalam perencanaanNya.. Jika tidak, pasti sy akan banyak membebankan urusetia yg lain.

Untuk exam yang akan sy hadapi esok, saya serahkan pada Allah.. 4 hari yg x langsung menjenguk buku membuat saya merasakan minda seperti kosong..hehe..harapnya tak. Usaha dulu selagi mampu, dan serahkan pada Allah. Saya sangat2 yakin Allah adalah sebaik2 perancang. Dia maha adil dan maha tahu apa yang terbaik buat saya. Jadi, kenalah bersangka baik dengan Allah..

Kepada sahabat2 yang luar biasa, tiada apa yg mampu sy buat untuk menunjukkan betapa saya menghargai kalian. Sungguh Allah telah memberikan saya kebaikan dengan mengurniakan kalian sebagai sahabat! Jika tak lama kita jadi sahabat di dunia, moga kita bertemu di syurga ya! Jangan lupakan saya!

Dan for sure, for my amazing and loving family- terima kasih! Kak Eli- what can I say about her? Caring, loving, funny..rasa nak menitis airmata bila ingatkan apa yg sudah kakak saya ini buat untuk saya. InsyaAllah, akan saya tunaikan tanggungjawab saya sebagai adik..
Umi and abah- mulanya, saya cuba nak rahsiakan sakit saya ni dr mereka.. tapi, as usual..xkan boleh menipu dengan umi..bak kata k long, anak manja. hehe.. sayang umi dan abah!!

Sahabat2 di luar sana, hargai ye sihat sebelum sakit. Bekerjalah, berbaktilah selagi kudrat menjadi milik kita. Jika sakit or rasa ada halangan dalam kehidupan normal kita, sentiasa cari hikmah Allah.. baru tiada rasa putus asa pada Allah. Yakin ! Yakin dengan Allah. Kita di milik Allah..segalanya milik Dia..Wallahua'lam..

study!

No comments: